obelix a écrit : mer. 26 janv. 2022, 9:54
municio a écrit : mar. 25 janv. 2022, 19:14
Mais ton joyau reste dans mon esprit ton analyse du texte du Ve siècle de Paul Orose où tu as démontré de manière tout à fait pertinente que ce texte était en fait un résumé du BG de César,contredisant même certaines idées reçues sur ce texte qui affirmaient qu'il s'appuyait sur des textes soit-disant disparus de Tite Live,alors qu'il en était rien!
Ta brillante analyse de ce texte a été importante car elle permis de démontrer que les 2 collines qui étaient mentionnées et occupées en vis à vis par les 2 protagonistes Gaulois et Romains l'avaient été au moment de l'arrivée de l'armée de secours et concernaient par conséquent la colline extérieure occupée par l'armée de secours des Gaulois et la colline du joug occupée par un camp romain à son sommet.
Je ne me souviens plus de ce joyau ...

Pour te rafraichir la mémoire

je fais un copier-coller de ta brillante analyse concernant la comparaison en parallèle des textes des 2 auteurs faite le jeudi 28 mai 2020 à 11h23 en page 1365 de ce forum en soulignant les 3 phrases concernant les 2 collines:
Obélix a écrit:
J'ai pris un peu de temps pour voir les correspondances et les chronologies relatives entre Le BG et le récit d'Orose. Voilà ce que j'ai trouvé:
Orose 7
dum haec ad Alesiam geruntur, Vercingetorix, quem omnes consensu pari regem praeoptauerant, suadet, uti ex tota Gallia omnes, qui arma ferre possint, huic bello praesto sint. hoc enim esse unum bellum, quo aut
perpetua libertas aut
aeterna seruitus aut mors omnium consequatur.
BG VII;75
Dum haec apud Alesiam geruntur, Galli concilio principum indicto non omnes eos qui arma ferre possent,
BG VII;77 (turpissimam
seruitutem) (
perpetuae seruituti subicere) (
aeternam iniungere
seruitutem) (
perpetua premitur
seruitute) (
libertatem nobis reliquerunt) (
libertatis causa)
Orose 8 itaque absque eo numero, quem infinitum ante contraxerat,
equitum circiter octo milia, peditum ducenta et quinquaginta milia contracta sunt
BG VII;76 Coactis
equitum VIII milibus et peditum circiter CCL
Orose 9
dehinc duo colles sibi inuicem obuersos Romani Gallique ceperunt. unde multis saepe eruptionibus et uariis prouentibus proeliantes, tandem Romani praecipua
Germanorum equitum, quos sibi iamdudum amicos nunc in auxilium acciuerant, uirtute uicerunt.
BG VII;79
cum omnibus copiis ad Alesiam perueniunt et colle exteriore occupato non longius mille passibus ab nostris munitionibus considunt.
BG VII;80
Erat ex omnibus castris, quae summum undique iugum tenebant, despectus
BG VII;80
Germani una in parte confertis turmis in hostes impetum fecerunt eosque propulerunt
Orose 10
Vercingetorix alia die congregatis omnibus, qui fuga euaserant, dixit se auctorem bona fide defendendae
libertatis atque inrumpendi foederis fuisse et nunc, siue Romanis sese ad
mortem omnes offerant siue se solum pro omnibus dedant, paratum animo fore
BG VII;89
Postero die Vercingetorix concilio conuocato id bellum se suscepisse non suarum necessitatium, sed communis
libertatis causa demonstrat, et quoniam sit fortunae cedendum, ad utramque rem se illis offerre, seu
morte sua Romanis satisfacere seu uiuum tradere uelint.
Orose 11 itaque Galli uoluntatem, quam pudore aliquamdiu texerant, quasi ex consilio regis adsumerent, ilico sibi ueniam precantes, eum solum uelut auctorem magni sceleris dediderunt."